+ 36 / 23 / 504 – 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847

EDI a kereskedelem/FMCG ágazatban

Retail shopping cart icon

Az FMCG ágazat jellemzői

Bevásárlókocsi áruval tele - az EDI a kereskedelem/FMCG ágazatban fontos szereppel bír

A napi fogyasztási cikkek, vagy más néven FMCG (Fast Moving Consumer Goods) ágazat a legjobban jövedelmező szektorok egyike. Ebbe a csoportba tartoznak a különböző, napi szükségleteket kielégítő termékek, mint például az élelmiszerek, testápolási szerek, valamint a tisztítószerek.

Annak érdekében, hogy ezek a gyorsan forgó fogyasztási cikkek minden nap a vásárlók rendelkezésére álljanak és megtalálhatóak legyenek a boltok polcain, egy összetett ellátási láncra van szükség, mely összeköti a szereplőket, vagyis a változó méretű és különböző ágazatban tevékenykedő vállalatokat, a termelőtől kezdve, a szállítón keresztül a kereskedőig.

Kihívások

Az ellátási lánc ezen szereplőinek feladata, hogy ezt a nagy mennyiségű árut rövid időn belül mozgósítsák. A nagy számú rendelés kezelése ill. az áruk gyors és pontos kiszállítása az igazi logisztikai kihívás ezen a területen. Az optimális raktározás és készletgazdálkodás az egyik kulcseleme a rendelések hatékony lebonyolításának. Nem szabad figyelmen kívül hagyni a további nehezítő körülményeket, mint például a termékek különböző típusa ill. mérete, csomagolás, szállítási és raktározási feltételek (friss, mélyhűtött, konzerv áruk, stb.). Mindezek kezeléséhez elengedhetetlen a cégek egymás közötti, vállalatirányítási információs (ERP) rendszeren keresztül történő kommunikációja. Az ehhez szükséges technológia az elektronikus adatcsere (EDI – Electronic Data Interchange).

EDI nyújtotta előnyök a kereskedelem/FMCG ágazatban

Az EDI technológia alkalmazásával a cégek már 40 éve sikeresen kezelik ezeket a kihívásokat a fogyasztási cikkek területén, aminek köszönhetően megvalósult a legkülönfélébb áruk megbízható szállítása. Nemzetközi felmérések igazolják, hogy az árugazdálkodási rendszer automatizálásával és az elektronikus adatcsere használatával a vállalatok rendelésenként 51 eurót – kb. 16000 HUF – spórolnak meg. Az EDI a kereskedelem/FMCG ágazatban ezért kiemelt fontossággal bír.

Ez a következő műveleteknek köszönhető:

  • automatikus rendelési folyamat
  • leegyszerűsített áruátvétel
  • termékek nyomonkövethetősége
  • hatékony számlaellenőrzés
  • optimális árukészlettervezés
  • precíz gyártási terv
  • üzleti folyamatok magas szintű minősége
  • stb.

Leggyakrabban alkalmazott EDI folyamatok

  • Rendelés (ORDERS)
  • Szállítólevél (DESADV)
  • Számla (INVOIC)
  • Áruátvételi értesítés (RECADV)
  • Raktárkészlet jelentés (INVRPT)
  • Értékesítési riport (SLSRPT)
  • Feladási utasítás (INSDES)
  • Szállítási utasítás (IFTMIN)
  • Visszaküldési értesítés (RETANN)
  • Visszaküldési utasítás (RETINS)
  • Szállítási ütemezés (DELFOR)
  • Többszörös fizetési rendelvény (PAYMUL)
  • Többszörös jóváírási értesítés (CREMUL)

Ügyfelek a kereskedelemben

Icon: arrow-left
Icon: arrow-right
Kérjük, aktiválja a cookie-kat a böngésző beállításaiban, hogy a weboldal teljes tartalmát el tudja érni.
Jelenleg elavult böngészőt használ, mely biztonsági hiányosságokhoz és csökkentett felhasználói élményhez vezethet.
Hogyan frissítheti egyszerűen böngészőjét.