Sie müssen Cookies in ihrem Browser aktivieren um diese Website/Applikation in vollem Umfang benutzen zu können.
Sie verwenden einen veralteten Browser mit möglichen Sicherheitsschwachstellen und können nicht alle Funktionen dieser Webseite nutzen.
Hier erfahren Sie, wie einfach Sie Ihren Browser aktualisieren können
+36 / 23 / 504 - 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847

Kereskedelem / FMCG

 

Az ágazat jellemzői

A napi fogyasztási cikkek, vagy más néven FMCG (Fast Moving Consumer Goods) ágazat a legjobban jövedelmező szektorok egyike. Ebbe a csoportba tartoznak a különböző, napi szükségleteket kielégítő termékek, mint például az élelmiszerek, testápolási szerek, valamint a tisztítószerek.

Annak érdekében, hogy ezek a gyorsan forgó fogyasztási cikkek minden nap a vásárlók rendelkezésére álljanak és megtalálhatóak legyenek a boltok polcain, egy összetett ellátási láncra van szükség, mely összeköti a szereplőket, vagyis a változó méretű és különböző ágazatban tevékenykedő vállalatokat, a termelőtől kezdve, a szállítón keresztül a kereskedőig.

Kihívások

Az ellátási lánc ezen szereplőinek feladata, hogy ezt a nagy mennyiségű árut rövid időn belül mozgósítsák. A nagy számú rendelés kezelése ill. az áruk gyors és pontos kiszállítása az igazi logisztikai kihívás ezen a területen. Az optimális raktározás és készletgazdálkodás az egyik kulcseleme a rendelések hatékony lebonyolításának. Nem szabad figyelmen kívül hagyni a további nehezítő körülményeket, mint például a termékek különböző típusa ill. mérete, csomagolás, szállítási és raktározási feltételek (friss, mélyhűtött, konzerv áruk, stb.). Mindezek kezeléséhez elengedhetetlen a cégek egymás közötti, vállalatirányítási információs (ERP) rendszeren keresztül történő kommunikációja. Az ehhez szükséges technológia az elektronikus adatcsere (EDI - Electronic Data Interchange).

EDI nyújtotta előnyök

Az EDI technológia alkalmazásával a cégek már 25 éve sikeresen kezelik ezeket a kihívásokat a fogyasztási cikkek területén, aminek köszönhetően megvalósult a legkülönfélébb áruk megbízható szállítása. Nemzetközi felmérések igazolják, hogy az árugazdálkodási rendszer automatizálásával és az elektronikus adatcsere használatával a vállalatok rendelésenként 51 eurót – kb. 16000 HUF – spórolnak meg. Ez a következő műveleteknek köszönhető:

  • automatikus rendelési folyamat
  • leegyszerűsített áruátvétel
  • termékek nyomonkövethetősége
  • hatékony számlaellenőrzés
  • optimális árukészlettervezés
  • precíz gyártási terv
  • üzleti folyamatok magas szintű minősége
  • stb.

EDITEL Partnerhálózat