+ 36 / 23 / 504 – 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847

Útmutató az EDI bevezetéséhez

6 lépés az elektronikus adatcsere sikeres bevezetéséhez

Annak érdekében, hogy az üzleti folyamatait az EDI révén optimalizálni tudja, rendkívül fontos még a bevezetési projektet megelőzően a technológiai előfeltételek és a vállalati igények részletes vizsgálata. Az alábbi útmutató 6 lépésben vezeti be Önt az elektronikus adatcsere sikeres alkalmazásába az EDI bevezetéséhez.

1. Üzleti folyamatok elemzése

Minél hamarabb lépjen kapcsolatba az EDI partnerével. Az első megbeszélés alkalmával a következő kérdésekre kell választ kapnia:

  • Mely üzleti folyamatokat kívánja az EDI-vel támogatni? (pl.: rendelési, szállítási, számlázási folyamatok)
  • Mennyire becsüli a kicserélendő üzleti adatok számát?
  • Rendelkezik-e a cég árugazdálkodási (vagy EPR) rendszere adatcserére alkalmas interfésszel?

Az adatcserét tervező üzleti partnereknek meg kell egyezniük a szükséges technikai előfeltételekben. Ezek az információk és a teljes keretmegállapodás rögzíthető egy EDI szerződésben.

2. Találja meg a megfelelő EDI megoldást

A válallat méretéhez, infrastruktúrájához és számlavolumenéhez megfelelően különböző EDI megoldások állnak rendelkezésre.

Kisebb számlavolumennel rendelkező kis- és középvállatoknak a Web EDI portál a legideálisabb, mellyel gyorsan és költséghatékonyan léphetnek be az EDI világába. Nagyobb vállalatok számára azok az EDI megoldások megfelelőek, amellyel az adatintegráció a cég árugazdálkodási rendszerében megvalósítható. További információt talál ezzel kapcsolatban honlapunkon az EDI Kommunikáció és EDI Integráció menüben.

Az EDITEL tapasztalt csapata az Ön rendelkezésére áll a vállalata számára megfelelő EDI megoldás kiválasztásában.

3. Regisztráljon felhasználóként az eXite® Business Integration Network-ön

Az eXite® EDI platformot jelenleg több, mint 20.000 vállalat használja. Az eXite®-tal szinte minden elektronikus adatcserét alkalmazó vállalatot elér az egész világon.

eXite® regisztráció

4. Szinkronizálja törzsadatait az üzleti partnereivel

A projekt kezdetekor szükséges terméktörzsadatainak (GTIN – Global Trade Item Number, GLN – Global Location Number, …) szinkronizációja az üzleti partnere adataival. Elengedhetetlen, hogy mindkét fél azonos adatállománnyal (cikkszám, árumegnevezés, stb.) rendelkezzen.

5. Ellenőrizze az üzeneteit és kezdje el a tesztelést

Mielőtt még megkezdené az elektronikus adatcserét, ajánljuk, hogy küldje el az első üzenetét e-mailben az EDITEL-nek ellenőrzés céljából. Ha a teszt sikeres, állapodjon meg a kereskedelmi partnerével egy tesztidőszakban, hogy még az éles üzem előtt kiderüljenek az esetleges hiányosságok.

6. Kezdje el az elektronikus adatcserét

Ha a tesztüzem sikeresen megtörtént, akkor már nem áll semmi az adatcsere alkalmazásának útjában.

Kérjük, aktiválja a cookie-kat a böngésző beállításaiban, hogy a weboldal teljes tartalmát el tudja érni.
Jelenleg elavult böngészőt használ, mely biztonsági hiányosságokhoz és csökkentett felhasználói élményhez vezethet.
Hogyan frissítheti egyszerűen böngészőjét.