Sie müssen Cookies in ihrem Browser aktivieren um diese Website/Applikation in vollem Umfang benutzen zu können.
Sie verwenden einen veralteten Browser mit möglichen Sicherheitsschwachstellen und können nicht alle Funktionen dieser Webseite nutzen.
Hier erfahren Sie, wie einfach Sie Ihren Browser aktualisieren können
+36 / 23 / 504 - 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847

Útmutató az EDI bevezetéséhez

Annak érdekében, hogy az üzleti folyamatait az EDI révén optimalizálni tudja, rendkívül fontos még a bevezetési projektet megelőzően a technológiai előfeltételek és a vállalati igények részletes vizsgálata. Az alábbi útmutató 8 lépésben vezeti be Önt az elektronikus adatcsere sikeres alkalmazásába. 

1. Üzleti folyamatok elemzése
Minél hamarabb lépjen kapcsolatba az EDI partnerével. Az első megbeszélés alkalmával a következő kérdésekre kell választ kapnia:

  • Mely üzleti folyamatokat kívánja az EDI-vel támogatni? (pl.: rendelési, szállítási, számlázási folyamatok)
  • Mennyire becsüli a kicserélendő üzleti adatok számát?
  • Rendelkezik-e a cég árugazdálkodási (vagy EPR) rendszere adatcserére alkalmas interfésszel?

Az adatcserét tervező üzleti partnereknek meg kell egyezniük a szükséges technikai előfeltételekben. Ezek az információk és a teljes keretmegállapodás rögzíthető egy EDI szerződésben.

2. Találja meg a megfelelő EDI megoldást
A válallat méretéhez, infrastruktúrájához és számlavolumenéhez megfelelően különböző EDI megoldások állnak rendelkezésre.

Kisebb számlavolumennel rendelkező kis- és középvállatoknak a Web EDI portál a legideálisabb, mellyel gyorsan és költséghatékonyan léphetnek be az EDI világába. Nagyobb vállalatok számára azok az EDI megoldások megfelelőek, amellyel az adatintegráció a cég árugazdálkodási rendszerében megvalósítható. További információt talál ezzel kapcsolatban honlapunkon az EDI Kommunikáció és EDI Integráció menüben.

Az EDITEL tapasztalt csapata az Ön rendelkezésére áll a vállalata számára megfelelő EDI megoldás kiválasztásában.

3. Regisztráljon felhasználóként az eXite® Business Integration Network-ön
Az eXite® EDI platformot jelenleg több, mint 15.000 vállalat használja. Az eXite®-tal szinte minden elektronikus adatcserét alkalmazó vállalatot elér az egész világon.

eXite® regisztráció

4. Szinkronizálja törzsadatait az üzleti partnereivel
A projekt kezdetekor szükséges terméktörzsadatainak (GTIN - Global Trade Item Number, GLN - Global Location Number, …) szinkronizációja az üzleti partnere adataival. Elengedhetetlen, hogy mindkét fél azonos adatállománnyal (cikkszám, árumegnevezés, stb.) rendelkezzen.

5. Ellenőrizze az üzeneteit és kezdje el a tesztelést
Mielőtt még megkezdené az elektronikus adatcserét, ajánljuk, hogy küldje el az első üzenetét e-mailben az EDITEL-nek ellenőrzés céljából. Ha a teszt sikeres, állapodjon meg a kereskedelmi partnerével egy tesztidőszakban, hogy még az éles üzem előtt kiderüljenek az esetleges hiányosságok.

6. Kezdje el az elektronikus adatcserét
Ha a tesztüzem sikeresen megtörtént, akkor már nem áll semmi az adatcsere alkalmazásának útjában.

EDITEL Partnerhálózat