+ 36 / 23 / 504 – 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847

Legyen az EDI sikersztori részese

Az EDI sikersztori az úton öt nyíl ami előre mutat

7 ok, amiért az Ön vállalatának is részesülnie kell az EDI sikeréből

Tudta, hogy az üzleti dokumentumok elektronikus adatcseréjét (EDI) már az 1960-as években is használták? Ekkor még nem léteztek EDI-szabványok, és az átvitel telefonvonalon vagy telexen keresztül történt. Az EDI fejlődése azonban már akkoriban elkezdődött. Ma már szinte nincs olyan iparág, amelyik nélkülözni merné ezt a zseniális, folyamatosan továbbfejlesztett technológiát. Hogy ez miért van így? És miért lesz a jövőben még nagyobb szerepe az EDI-nek a gazdaság digitalizálásában világszerte? Vegyük sorra az EDI sikersztori okait.

1) Az EDI megbízhatósága

„Soha ne változtass egy győztes csapaton” – tartja a mondás. Az üzleti dokumentumok elektronikus cseréjére alkalmazva: ma már rendkívül sok vállalat támaszkodik erre a világszerte kipróbált és bevált technológiára. Számtalan beszállító, szolgáltató és ügyfél számára az EDI egyszerűen nélkülözhetetlen része az ellátási lánc optimalizálásának. A megbízhatóság tehát az EDI egyik legnagyobb sikertényezője. Minden gördülékenyen megy, mint egy jól összehangolt csapatban.

2) A „csordaszellem” az elektronikus adatcserében

Egy kézenfekvő – és teljesen helyes – gondolatmenet az EDI kapcsán: „Egy olyan technológiának, amelyet világszerte oly sok cég sikeresen használ évek óta, egyszerűen jónak kell lennie.” Egyre több cég várja el üzleti partnereitől az EDI használatát. Ugyanis az ellátási lánc minél több szereplője küldi és fogadja megrendeléseit, szállítóleveleit, számláit és egyéb üzleti dokumentumait elektronikusan, annál hatékonyabb a rendszer. Ez tehát egyfajta csordaszellem, amit egyre több cég követ. Ellenkező esetben nemcsak a platformmal, de az ügyfeleikkel sem tudnak kapcsolatot teremteni.

3) Bárhonnan hozzáférhet az üzleti dokumentumokhoz

Az EDI-t még nem használó cégek valószínűleg a koronavírusos időszak kezdetén találkoztak ezzel a következő szituációval. A beszállító postai úton küldi ki a számlát az irodába – ahogy eddig is-, de az az otthonról dolgozó kollégák számára nem volt elérhető. A folyamatok EDI segítségével történő digitalizálása viszont lehetővé teszi, hogy a vállalatok bárhonnan hozzáférjenek az üzleti dokumentumokhoz. Persze ez nem csak a jelenlegi, megváltozott helyzetben felbecsülhetetlen előny.

4) Az EDI biztonságos befektetés

A következő szituáció is ismerős lehet sokak számára: megvesszük egy adott gyártó legújabb okostelefonját, hogy a legújabb technológiát szeretnénk használni. Három hónappal később azonban új modellt dobnak a piacra.

Az EDI területén indokolatlan a félelem, hogy az ember tegnapi technológiába fektet a holnapi helyett. A folyamatos fejlesztések és frissítések biztosítják, hogy az évtizedek óta megbízható EDI technológia naprakészen álljon a felhasználók szolgálatára. Az ügyfelek folyamatosan növekvő száma az EDI jelentőségét is növeli, és nap mint nap bizonyítja, hogy az EDI-ben még hatalmas lehetőségek rejlenek.

5) A digitalizáció észrevehetően csökkenti a hibaarányt

Az emberek bizonyos dolgokban felülmúlják a gépeket. Például mi, emberek érzelmeket mutatunk ki, kreatívan gondolkodunk, és általában képesek vagyunk megbirkózni eddig ismeretlen feladatokkal. Az ismétlődő feladatok végrehajtása során azonban a manuális munka hibaforrást jelenthet. Ha az EDI használatával elkerüljük az adatátviteli szüneteket (pl. nyomtatás, kézi adatbevitel), ez a kockázat teljes mértékben kiküszöbölhető.

6) Az EDI minden cég számára megfelelő

Vitathatatlan, hogy mostanra a kkv-k is megismerkedtek az EDI előnyeivel. Amíg az EDI használata kezdetben kizárólag a nagyvállalatokra koncentrálódott, ma már a legkisebb vállalatok is profitálnak a folyamatautomatizálásból. A fejlődő technológia új megoldásokat hoz, például a Web EDI-t, a felhő alapú EDI-t, az „EDI as a Service”-t (EDI mint szolgáltatás), API-kat stb., és ezzel elősegíti a bevezetést. Így az első lépések minden eddiginél egyszerűbbek.

7) EDI sikersztori világszerte

Globalizált világunkban többsége egy nagyobb ellátási lánc része. Legyen szó külföldi nyersanyag vásárlóként vagy saját termék exportőrként. Az EDI szabványokat, például az EANCOM-ot, az USA-beli fogyasztási cikkek csoportjai éppúgy megértik, mint Magyarországon vagy Kínában. Mert az EDI nem ismer határokat!

Szeretne többet megtudni az EDI előnyeiről? Vegye fel velünk a kapcsolatot a +36 23 504 845 telefonszámon vagy az info@editel.hu email címen.

László LégrádiSzerző

Légrádi László
Az EDITEL Hungary ügyvezetője

Icon \'i\'

Az EDITEL-ről

EDITEL miniature figures businessmen

Az EDITEL vezető nemzetközi EDI (Electronic Data Interchange = elektronikus adatcsere) szolgáltató. A vállalat az ellátási lánc folyamatainak optimalizálására specializálódott számos számos iparágban, különböző méretű vállalkozások számára.

Portrait photo copyright Vero Photo
Symbolic image copyright pixabay

Kérjük, aktiválja a cookie-kat a böngésző beállításaiban, hogy a weboldal teljes tartalmát el tudja érni.
Jelenleg elavult böngészőt használ, mely biztonsági hiányosságokhoz és csökkentett felhasználói élményhez vezethet.
Hogyan frissítheti egyszerűen böngészőjét.