+ 36 / 23 / 504 – 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847
Ajánlatkérés

EDI a HORECA szegmensben

EDI HORECA szegmensben: Cash & Carry furgon

A világjárvány népszerűsíti az EDI-t a vendéglátásban

A világjárvány idején valószínűleg a HORECA szektor volt a leglátványosabban beszűkült üzleti szegmens, amelynek korlátozása közvetve mindenkit érintett, aki rendszeresen vagy legalább alkalmanként látogat étterembe, szállodába vagy bármely más vendéglátó egységbe.

A klasszikus, szolgáltatást nyújtó éttermeknek és ételrendelős cégeknek új üzleti megközelítéseket kellett találniuk, beleértve az online megoldásokra való átállást. Emellett a korábbi alkalmazottak közül sokan otthagyták a szektort, és más területen helyezkedtek el.

A napi tevékenység fokozatos helyreállítása során a cégeknek munkaerő hiányában más módokat kellett találni a működés optimalizálására. A már bevezetett pénztárgép-rendszerekhez kapcsolódóan a fontos beszállítókkal, elsősorban az alkoholmentes ital-gyártókkal és a nagy sörfőzdékkel EDI-kommunikációt építettek ki. A folyamatban részt vesznek a gasztronómiai termékek nagykereskedelmi beszállítói és a félkész termékek beszállítói is, akik gyakran saját disztribúciós csatornákkal rendelkeznek. Mindezek a cikkek együtt alkotják az ellátási lánc jelentős részét.

Az ügyféloldalt elsősorban a szálloda- és étteremláncok képviselik, amelyek Csehországban és Szlovákiában többségében már bevezették az elektronikus kommunikációt. A helyzet Magyarországon is hasonló, egyre több étterem áll át a digitális rendelésfeldolgozásra, az alapanyagok gyors és átlátható beszerzése miatt.

Tehát, ha a az elektronikus adatcsere bevezetése mindkét oldalon megtörténik, akkor egyértelmű, hogy a folyamatok digitalizálása jelentősen felgyorsítja és leegyszerűsíti a napi üzletmenetet, ráadásul munkaerőt is spórol. Üzemeltetési szempontból az érintett cégek számára jelentős előnyt biztosít az elektronikus szállítólevél – a DESADV jelentés – bevezetése, amely megkönnyíti az áruk átvételét az éttermek számára, így felgyorsítja és zökkenőmentessé tesz a vendégek kiszolgálását. Az áruátvételt ezután közvetlenül követi az elektronikus számlázás, esetleg megrendelés, mely esetenként hibrid módon, az egyes beszállítók meglévő rendszereivel integrálva történik.

„A HORECA szektor beszállítói sokszor megegyeznek a kiskereskedelmi láncok beszállítóival. A vendéglátásban és szállodaiparban ezeknek a beszállítóknak a már kiépített infrastruktúrája megfelelően használható, és nagyon gyorsan összekapcsolható az EDI előnyeivel, mert már „megtörtént az alapozás.” – zárta gondolatait Milan Mikula, az EDITEL CZ Solution Manager-e.

Symbolic image copyright Makro Cash & Carry ČR s r.o.

Kérjük, aktiválja a cookie-kat a böngésző beállításaiban, hogy a weboldal teljes tartalmát el tudja érni.
Jelenleg elavult böngészőt használ, mely biztonsági hiányosságokhoz és csökkentett felhasználói élményhez vezethet.
Hogyan frissítheti egyszerűen böngészőjét.