+ 36 / 23 / 504 – 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847
Ajánlatkérés

2D kódok a kereskedelemben

2D kódok a kereskedelemben

A vonalkódok új generációja

A lineáris vonalkódok félévszázados történelmük során hatalmas karriert futottak be globális szinten. Az automatikus azonosításban rejlő technológiai lehetőségeket az élelmiszeripar, valamint a kereskedelem, mint úttörő iparágak fedezték fel és alkalmazták elsőként, például a pénztári értékesítésnél. Idővel újabb 25 szektor kezdte alkalmazni a GS1 hagyományos, 13 vagy 8 karakteres EAN vonalkódjait. Most azonban elérkezett a 2D kódok ideje!

Az első 2D kódok első a 80-90-es években jelentek meg és az ipar néhány területén azóta alkalmazzák őket. Ám a megfelelő technológiai háttér elérhető áron még hiányzott ahhoz, hogy a mindennapokban, a fogyasztási cikkek csomagolásán is tömegesen feltűnhessenek a 2D kódok. Az újgenerációs kódokat olvasni képes szkennerek, valamint a fejlett kamerákkal ellátott okos- és mobileszközök segítségével már ez a nehézség is elhárul a gyártók és kereskedők útjából.

A GTIN számon túl további adatok (pl.: lejárati dátum, tételszám, származási hely stb.) is bekerülhetnek a 2D kódba, és ezt az előnyt a termékek fogyasztói kiszerelésére kerülve is kamatoztathatják.

A 2D kódokkal az ellátási lánc minden szereplője nyer.

A márkatulajdonos és gyártó számára egy olyan megoldásra van szükség, amivel:

  • minden kereskedelmi partnere felé egységesen tud szállítani;
  • nem lassul a gyártási folyamat, nem csökken a hatékonyság és a termelékenység;
  • teljesíthetők a jogszabályi előírások pl. lejárati dátum kezelése;
  • elegendő információt tud eljuttatni a fogyasztókhoz a termékről;
  • csökkenthető a vonalkód jelkép helyigénye a csomagoláson.

A kereskedő számára olyan megoldásra van szükség, amivel:

  • minden beszállítójától egységesen azonosított és egységes jelképpel ellátott termékeket fogadhat
  • fenntarthatja a gyors és sikeres szkenneléseket a pénztárnál és a raktárban;
  • teljesíthetők a jogszabályi előírások pl. lejárati dátum kezelése;
  • a fogyasztóknak is könnyen elérhető információt tud nyújtani a termékekről;
  • egyszerűbbé válik a kasszáknál a beolvasás, mert egy terméken csak egyféle kód szerepel.

A fogyasztó számára olyan megoldásra van szükség, amivel:

  • azonnal részletes információt kaphat a kezében tartott termékről, annak eredetéről még a vásárlás előtt;
  • promóciókról tájékozódhat, kedvezményeket vehet igénybe és további hozzáadott értékű szolgáltatást kaphat;
  • a vonalkódból beolvasott, hiteles és széleskörű adatok alapján tud döntést hozni a vásárlásról.

Az adat előny, a 2D kód a kulcs

A 2D kódokban rejlő potenciál a versenyelőny újabb dimenzióját nyitja meg a kereskedelemben, hiszen a növekvő adatigényre egyértelmű, kényelmes, innovatív megoldást nyújt és akár már holnap, partnereivel egyeztetve bevezethető!

Keresse a GS1 Magyarország szakértőit, hogy igénybe vegye szaktanácsadásukat és bevezetést támogató szolgáltatásukat.

Symbolic image copyright Gs1 Magyarország

Kérjük, aktiválja a cookie-kat a böngésző beállításaiban, hogy a weboldal teljes tartalmát el tudja érni.
Jelenleg elavult böngészőt használ, mely biztonsági hiányosságokhoz és csökkentett felhasználói élményhez vezethet.
Hogyan frissítheti egyszerűen böngészőjét.