+ 36 / 23 / 504 – 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847

Web-EDI / Cloud EDI

Több ügyfél kevesebb ráfordítással

Azoknak a kisvállalatoknak vagy Start-Up-oknak, akik például csak EDI-n keresztül szeretnének dokumentumokat cserélni az egyes üzleti partnerekkel, a Web-EDI egyszerű és költséghatékony megoldást jelenthet. Sok esetben egy idő után azonban alaposabban meg kell vizsgálni a következőket: Növekedett-e az EDI üzleti partnerek száma?

Fennáll-e az a szituáció, hogy kevés üzleti partner ellenére mégis különösen sok tranzakció történik? Esetlegesen nőtt-e a különleges követelmények (például külföldre történő szállítások vagy összetett kézbesítési bizonylatok) száma? Karl Cegner, az EDITEL consulting- és projektmenedzsmentért felelős vezetője azt ajánlja ügyfeleinek, hogy “a bizonylatok és a feldolgozandó üzleti folyamatok számának növekedése esetén, feltétlenül vizsgálják meg, hogy egy integrált EDI-megoldás nem lenne-e egyszerűbb és erőforráshatékonyabb.”

Cegner szerint “gyakran már néhány partnerrel rendelkező cég esetén is lehetséges, hogy jóval magasabb költséget jelent, ha például az alkalmazottakról mindent manuálisan kell bevinni, mint az integrált EDI-megoldásra való áttérés.” Cegner egy másik jelentős előnyt is lát az EDI integrációban: az ügyfeleknek nem kell többé aggódniuk a különféle szoftverek és az internetes hozzáférés miatt, és így az alaptevékenységükre koncentrálhatnak.

Egy osztrák szeszesitalgyártó cég, az “emil” éppen most tér át a Web-EDI-ról a kiszervezett EDI megoldásra. A miértet, Emil Stegmüller, a cég ügyvezető igazgatója a következőképpen magyarázza: “Ennek egy viszonylag egyszerű, gyakorlati oka van. Eleinte nagyon elégedettek voltunk a webes megoldással, ez még ma is így lenne, azonban az utóbbi időben a megrendelések száma növekedett, így a kézi adatbevitelre irányuló feladatok is túlságosan időigényessé váltak a Web-EDI-ban. Most a számlákat egyetlen kattintással továbbíthatjuk ügyfeleink számára. Így a bürokratikus feladatok helyett, jobban összpontosíthatunk például az ügyfélszolgálatra, a költségek pedig gyorsan megtérülnek.”

A kiszervezett EDI megoldás előnyei

  • Folyamatok automatizálása
  • Adatok fogadása, küldése és átalakítása csak egy interfészen keresztül
  • Összpontosítás az alaptevékenységre, mivel a technikai és jogi lebonyolítás az EDITEL feladata
  • Csak egy import/export felület minden üzleti partner számára, az üzleti partner formátumától függetlenül
  • Nincs szükség kézi beavatkozásra
  • A hibaarány minimalizálása
  • Elektronikus archiválási lehetőség a törvényi előírásoknak megfelelően
Kérjük, aktiválja a cookie-kat a böngésző beállításaiban, hogy a weboldal teljes tartalmát el tudja érni.
Jelenleg elavult böngészőt használ, mely biztonsági hiányosságokhoz és csökkentett felhasználói élményhez vezethet.
Hogyan frissítheti egyszerűen böngészőjét.