+ 36 / 23 / 504 – 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847
Ajánlatkérés

Friss és ikonikus – Nyakas Pincészet

Nyakas Pincészet

Hagyomány és innováció

A frissesség és innovatív szemlélet nem csak a borokban, de a mindennapi, üzleti tevékenységeik során is visszaköszön. Ezek után nem meglepő, hogy évek óta használják az elektronikus adatcserét.

A Nyakas Pincészetnél 200 hektáron gazdálkodnak, Budajenő és Tök települések között. A pincészet a közelben fekvő, csodaszép Nyakas-hegyről kapta a nevét, nem pedig egy titokzatos, Nyakas nevű emberről, ahogy sokan hiszik.

A pince első mérföldkövét egykori híres főborászuk, Malya Ernő rakta le 2002-ben „Az Év Bortermelője” cím elnyerésével. A Nyakas Borok az elmúlt évtizedekben számtalan hazai és nemzetközi megmérettetésen vettek részt, és nyertek el rangos elismeréseket.

Minden tevékenységet szakemberek végeznek; egy kertész- és borászcsapat gondoskodik a borokról, az irodai munkában, a palackozásban és a pénzügyi tevékenységekben családilag is részt vesznek.

„Hat falu vesz részt a cég működtetésében, és közel negyven család megélhetését biztosítjuk – árulta el  Nagy Péter, Kereskedelmi vezető. – Rendkívül fontos összetevője a cég eredményességének, hogy ők mind magukénak érzik, és közös érdekük a siker. Ez a típusú cégműködés Magyarországon meglehetősen ritka.”

Tíz éve a METRO kérte a beszállítóit, hogy vezessék be az elektronikus adatcserét, mert, a napi több ezer boríték felbontása és kezelése nagy terhet rótt a dolgozókra. A Nyakas Pincészet akkor még nem gondolkodott ebben, de az évek alatt más helyekről is jött a kérés.

Később az Auchan áruházzal kezdték meg először az EDI használatát, az akkori egyszerű házi rendszerük segítségével, azonban a platform nem lett tovább fejlesztve, ami megakadályozta az EDI kommunikáció széles körű kiterjesztését.

A partnerekkel email-ben, illetve papíralapon zajlott a megrendelések fogadása és a számlázás. Ez azonban sok adminisztrációval járt így aktuálissá vált egy új modern EDI képes rendszer bevezetése. Felmérték a szolgáltatókat, más borászatok megoldásait tanulmányozták, végül saját rendszert fejlesztettek. Az Editelt, az új vállalatirányítási rendszer fejlesztője ajánlotta a figyelmükbe, mint lehetséges EDI szolgáltatót.

Pálfi Judit, Értékesítési és kereskedelmi asszisztens, az EDI projektért felelős szakember elmondása szerint elsőként TESCO-val kezdték meg az adatcserét.

„Kis lépésekben kezdtük – tette hozzá -, és amikor problémánk volt, az EDITEL munkatársai mindent megoldottak. Amint technikai probléma merült fel, rögtön kaptunk segítséget.”

Az első, sikeres bevezetés után a Spar, majd ismét az Auchan üzletláncokkal is megkezdték a megrendelések és számlák digitális adatcseréjét.

A nagyobb cégeket ők keresték meg, de a Lidl és a kifli.hu esetében ez fordítva történt, olyannyira, hogy a kifli.hu esetében már a szállítóleveleket is az elektronikus adatcsere segítségével küldik el, ezzel rengeteg időt megspórolva.

A korábban kézzel felvitt megrendelések most automatikusan érkeznek a rendszerbe, elegendő mindössze egy-két adatot kiegészíteni. Ez a korábbi, manuális munkavégzéshez képest jelentős előrelépés.

A Nyakas Pincénél a legmodernebb eszközökkel, a legkorszerűbb eljárásokkal dolgoznak, sokat fordítanak a megfelelő technológiai háttérre, ez alól az EDI kommunikáció sem kivétel.

Nagy Péter így fogalmazott:

„Mi előre menekülünk. De nincs is más út. Ha valaki nem fejleszt, lemarad, mert mindig jönnek új szereplők, ezért folyamatosan haladni kell.”

A Nyakas Pincészet logójának születése

Irsai Oliver

Korábban külön szériát, külön logót szerettek volna az éttermeknek és áruházaknak, azonban Magyarországon az emberek azt szeretnék megvenni az áruházban, amit az éttermekben is lehet fogyasztani, mert azt ismerik. Így végül ugyanazt a logót használják mindkét piacra szánt üvegek címkéjén.

Eleinte rajzolt lovakkal illusztrálták a címkét, aztán egy amerikai kereskedővel dolgoztak együtt, emiatt készült az új logó. Fogyasztói teszteken az új logóval díszített bor jobban teljesített, ezért úgy döntöttek, hogy egységesítik a címkéket és mindenütt az új logót használják.

A mindenki által ismert karakteres zöld címkéjű Irsai Olivér boruk, mint egy minta bekerült a hazai borfogyasztó köztudatba és azóta a hazai borkínálatban az Irsai Olivért más borászatok is zöld címkével láttak el. Maga a típus „belépőbor” lett, sok fiatal ezzel találkozik először. Kellemes, visszafogott íze miatt szívesebben fordul a borok világa felé. Ez az  ikonikus bor végül a teljes bor kínálatuknak jót tett. Az Aligvárom mellett az Irsai Olivér ma is a pincészet legnépszerűbb bora.

A Nyakas Pincészet

Nyakas Winery LogoBirtokuk az Etyek-Budai borvidéken, a Nyakas-hegy lábánál található. Elsősorban illat és zamatanyagokban gazdag, üde, reduktív fehérborok készítésével foglalkoznak. A telepített fajták között megtalálható az Irsai Olivér, Chardonnay, Rizlingszilváni, Sauvignon blanc, Rajnai rizling, Szürkebarát, Kadarka, Pinot noir, Merlot és Kékfrankos.

1991 óta szőlőtermesztéssel, 1997 óta, pedig saját palackozású borok termelésével és forgalmazásával is foglalkoznak. Első sikereiket igen rövid idő alatt érték el, 2002-ben Az Év Bortermelője elismeréssel jutalmazták Malya Ernő volt főborászukat. Utódja, Nyúlné Dr. Pühra Beáta, a pince jelenlegi főborásza 2019-ben és 2020-ban a legjobb 5 jelölt között szerepelt, 2021-ben, pedig elnyerte Az Év Bortermelője címet. A Nyakas Pincészet 2012, 2017 és 2018-ban Magyar Brands díjat nyert, illetve boraink rendszeresen kapnak elismeréseket, díjakat különböző versenyeken.

Symbolic image Nyakas Pince Zrt.

Kérjük, aktiválja a cookie-kat a böngésző beállításaiban, hogy a weboldal teljes tartalmát el tudja érni.
Jelenleg elavult böngészőt használ, mely biztonsági hiányosságokhoz és csökkentett felhasználói élményhez vezethet.
Hogyan frissítheti egyszerűen böngészőjét.