A honlap böngészésével elfogadja a cookie-k használatát. Tovább információért, kattintson ide!

Coop Logo

Coop Hungary Zrt.

A vállalat

A Coop Hungary Zrt. Magyarország egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánca. A csoport közel 3000 bolttal több, mint 1500 településén van jelen. 32.000 alkalmazottat foglalkoztatva Magyarország egyik legnagyobb kistelepülés foglalkoztatója. A Coop csoport 2011-ben 510 milliárd forintos (1,8 Mrd EUR) forgalmat bonyolított. Számos szociális elkötelezettség mellett (helyi értékek megőrzése, a helyi közösségek ápolása, a fiatalok oktatása, a dolgozók továbbképzése, élsportolók, rászorultak támogatása) a Coop célja hatékony folyamatok működtetése.

A szituáció

A méret bonyolultsággal jár. Minél komplexebb egy vállalat struktúrája, annál fontosabbak az átlátható üzleti folyamatok. Többszörösen érvényes ez, ha több együttműködő vállalatról, vagy pl. egy franchise rendszerről van szó. A magyar Coop 107 franchise boltja megrendeléseinek és számlázásainak központosítását és összehangolását tűzte ki céljául, melyhez az EDITEL Magyarország segítségét vette igénybe.

A kihívás

Az átállás során a Coop 107 franchise boltja napi szintű tevékenységeinek és folyamatainak központosítása jelentős kihívás elé állította az üzletláncot. A szállító partnerrel való elektronikus kommunikáció pedig szükségessé tette az egységes termékazonosítást is a teljes üzletláncon belül. A Coop számára emellett fontos szempont volt egy olyan megoldás kialakítása, melyhez bővülő franchise partnerei gyorsan és egyszerűen tudnak csatlakozni, illetve amely lehetővé tesz az újabb és újabb szállítókkal történő együttműködést is.

Az együttműködésünk mind a megoldás-keresés, mind a pilot, mind az újabb bevezetések és az üzemszerű működés terén is gördülékeny volt az EDITEL-el.

Deé Istvánné, a COOP Hungary Zrt. IT igazgatója

A megoldás

Partnereivel együttműködve, és az EDITEL Magyarország szakértelmére támaszkodva, a Coop csoport sikeresen kialakított egy ún. Coop integrált rendszert, mely elsődlegesen a csoporton belüli együttműködést támogatja, de egy újabb modullal, az un. szállítói portállal kiegészülve a külső partnerekkel való hatékony együttműködést is elősegíti. EDITEL eXite® EDI platformján elektronikus megrendeléseket (ORDERS), megrendelés visszaigazolásokat (ORDRSP), szállítóleveleket (DESADC) és számlákat (INVOIC) is lehet küldeni-fogadni. Ehhez a szolgáltatáshoz illeszkedik az EDITEL Digitális archiválás megoldása, mely lehetővé teszi a jogszabályoknak megfelelő adattárolást és adóellenőrzés esetén a számladokumentumok biztonságos átadását is szavatolja az adóhatóság (NAV) felé.

A Coop üzletlánc összforgalmának több mint a felét kitevő üzleti folyamatok már ebben a rendszerben zajlik. Az üzletlánc tervei között az elektronikus üzenetek körének bővítése, és további partnerek bevonása is szerepel.

  • EDI Kommunikáció az eXite®-on keresztül:
    • ORDERS (Megrendelés)
    • ORDRSP (Megrendelés visszaigazolása)
    • DESADV (Szállítólevél)
    • INVOIC (Számla)
  • Tanúsítvánnyal ellátott EDITEL Digitális archiválás
  • Hosszú távú, fenntartható ellátási lánc menedzsment
  • Hatékony, erőforrás takarékos üzleti folyamatok
  • Gyors, hibamentes áruátvétel dokumentálás
  • Biztonságosabb, jogilag megfelelő számlaarchiválás
  • Egyetlen EDI kapcsolat az összes szállítóhoz és partnerhez