Sie müssen Cookies in ihrem Browser aktivieren um diese Website/Applikation in vollem Umfang benutzen zu können.
Sie verwenden einen veralteten Browser mit möglichen Sicherheitsschwachstellen und können nicht alle Funktionen dieser Webseite nutzen.
Hier erfahren Sie, wie einfach Sie Ihren Browser aktualisieren können
+36 / 23 / 504 - 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847

Hírek

03.06.2019

Kotányi

A láthatatlan fűszer

EDI? Alig érzékelem, ez egy-szerűen csak működik!” - Mondta Martin Lorenz, aki tavaly vette át a Kotányi IT vezetését, továbbá felelős a fűszergyártó teljes EDI területéért is. A nagy felelősség azonban, amely ezen a területen rejlik, csak akkor válik nyilvánvalóvá, ha tudjuk, hogy milyen mennyiségű adat kerül feldol­gozásra az EDI-n keresztül. A Kotá­nyinál évente átlagosan 250 000 EDI üzenet bonyolódik le az EDITEL eXi­te EDI platformján.

A Kotányi esetében a fő prioritás a gyor­saság, mert a megrendeléseket 24 órán belül teljesíteni kell. Abban az esetben például, ha egy megrendelés (ORDERS) 11 óráig beérkezik, akkor ugyanazon a napon kerül sor a kiszállításra is.

Gyakran előfordul, hogy egy rendelés, több mint 150 tétellel rendelkezik, Martin Lorenz szerint:

„ezeket azon­ban ilyen rövid idő alatt egyszerűen lehetetlen lenne EDI nélkül rögzíteni“.

Az export tevékenység elektronikus adatcseréjére vonatkozóan is - mely­nek aránya legalább 71 százalék - a Kotányi abszolút EDI úttörőnek bizo­nyult. Ausztria mellett összesen hét országgal – Németország, Csehország, Horvátország, Magyarország, Lengyelország, Szlovénia és Szlovákia – cserélnek adatokat az eXite-on keresztül.

Martin Lorenz szerint az export terén is minden zökkenőmentesen műkö­dik, mert általában ugyanazon keres­kedelmi láncok esetén hasznáják az EDI-t Európa-szerte, és ezáltal sok szinergiahatás keletkezik. Ennek op­timális alapja az is, hogy minden ország központilag, egyetlen közös ERP-rendszert, az Infor-t használja.

Martin Lorenz szerint az EDI-hez ha­sonlóan az eXite is - a mögöttes plat­form - észrevétlen a háttérben, így az EDITEL támogatása szinte csak az új funkciók esetén szükséges. A kö­zelmúltban ezek közé tartoztak például a számlázások (INVOIC) és jóváírások EDI-n keresztül történő le­bonyolítása Magyarországon, az eSi­gnatur Csehországban vagy az átvéte­li igazolás (RECADV) bevezetése a SPAR számára Szlovéniában. Ezek a speciális igények az EDI-ben nagy lehetőséget adnak.

„Arra törekszünk, hogy az ügyfelek kéréseit egy-két héten belül végre tudjuk hajtani.“ - állítja Martin Lorenz.

A Kotányi nem csak az ügyfeleket érintően innovatív az EDI szempontjából, hanem akkor is, ha a saját munkatársairól van szó. Erre jó példa az értékesítés területén bevezetett buyIT, az EDITEL online megrendelési portálja.

A buyIT lehetővé teszi, hogy a megrendeléseket akár közvetlenül az ügyfélnél, vagy röviddel azután PC-n vagy táblagépen rögzítsék.

„Ez jó át­tekintést ad az értékesítő munkatár­sainknak az aktuális rendelésekről.” - mondja Lorenz.

Lorenz úr a jövőbeni EDI bővítések és fejlesztések kapcsán kifejtette, a legnagyobb lehetőségeket a fizetési folyamatok lebonyolításában látja, és felgyorsítaná, az átutalási értesítés (REMADV) bevezetését.

A Kotányi új informatikai vezetőjé­nek mindenekelőtt az a legfontosabb, hogy „minden ugyanolyan jól mű­ködjön, mint eddig. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy akár egy napra is kimaradjon a szállítás!“ Annak ér­dekében, hogy ez soha ne történhes­sen meg, a „láthatatlan fűszer“, az EDI továbbra is megbízhatóan dolgo­zik a háttérben.

Egy nap a Kotányinál számokban

  • 1 millió termék előállítása
  • 4500 különböző cikkszám
  • 3000-5000 rendelési tétel
  • Maximum 1000 EDI üzenet
  • Ügyfelek több mint 40 országban
  • 24 óra a megrendeléstől a szállításig
Erwin Kotányi, CEO - Kotányi
Erwin Kotányi, CEO - Kotányi
Kotányi Logo

Az 1881-ben Szegeden alapított Kotányi ma Ausztria egyik leghíresebb és legsikeresebb családi vállalkozása. A fűszerszakértő nem csupán Ausztriában, hanem Közép-Kelet- Európa több mint 20 országában is piacvezető. A 2018-ban szerzett 5%-os forgalomnöveke­déssel, 165 millió eurós éves forgalmat köny­velhetett el. Kotányi továbbra is növekszik, a Wolkersdorfban, Alsó-Ausztriában működő cég mintegy 570 főt foglalkoztat.

 

 

EDITEL Partnerhálózat