Sie müssen Cookies in ihrem Browser aktivieren um diese Website/Applikation in vollem Umfang benutzen zu können.
Sie verwenden einen veralteten Browser mit möglichen Sicherheitsschwachstellen und können nicht alle Funktionen dieser Webseite nutzen.
Hier erfahren Sie, wie einfach Sie Ihren Browser aktualisieren können
+36 / 23 / 504 - 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847

Hírek

13.05.2012

Eszmecsere a CRP-ről és a CPFR-ről

A modern logisztikai folyamatok, mint a CRP (folyamatos készletfeltöltési rendszer) és a CPFR (közös tervezés, előrejelzés és feltöltés) hatékonysága igen meggyőző: forgalomnövekedés, áru rendelkezésre állás javítása, logisztikai költségek csökkenése, és a termeléstervezés fejlesztése, hogy csak néhányat említsünk.

Miután az elektronikus megrendelések, számlák és szállítólevelek cseréjével már napi szinten találkoznak az FMCG szektor kereskedői és gyártói, elérkezett az idő a CRP/VMI és a CPFR koncepciók részletesebb bemutatására, hiszen használatukkal az ellátási lánc hatékonysága hosszútávon biztosíthatóvá válik.

Mindkét változat bevezetésénél alapvető előfeltétel a szoros együttműködés a kereskedő és a beszállító között. A VMI (Vendor Managed Inventory) kereskedői készletfeltöltést jelent, a beszállító által. Az előbbi koncepció továbbfejlesztett változata a CPFR (Collaborative Planning Forecasting and Replenishment). Ekkor már az akciós árumennyiségek is meghatározásra, és a kereskedő által jelzésre kerülnek.

Dr. Nikolaus Hartig ECR manager szerint Ausztria Európa szerte az élen jár a CPFR bevezetése kapcsán. A SPAR kereskedelmi vállalat már a tejtermékek forgalmazásának több mint 70 százalékát a CPFR projekt keretein belül kezeli, és jelentős sikereket ért el a szolgáltatási szint és a raktároptimalizáció területén.

Martin Holzer a Berglandmilch IT és logisztikai vezetője, valamint az illetékes ECR munkacsoport elnöke a következő szavakkal jellemezte az ECR hozzáálását: „Minden ebbe az irányba mutató projektet támogatunk, de különösképpen a teljes FMCG szektor folyamatait harmonizálni célzó törekvést.“

2011-ben összesen 144.013 elektronikus raktárkészletjelentés került továbbításra 25 gyártó és az osztrák FMCG kereskedők között, mondta Mag. Karl Cegner a GS1 Austria senior projektmamagere. Ez a pozitív fejlődés napjainkban is tart. Az EDITEL Hungary szívesen áll érdeklődő ügyfelei rendelkezésére Magyarországon is.

EDITEL Partnerhálózat