Sie müssen Cookies in ihrem Browser aktivieren um diese Website/Applikation in vollem Umfang benutzen zu können.
Sie verwenden einen veralteten Browser mit möglichen Sicherheitsschwachstellen und können nicht alle Funktionen dieser Webseite nutzen.
Hier erfahren Sie, wie einfach Sie Ihren Browser aktualisieren können
+36 / 23 / 504 - 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847

Hírek

26.05.2017

A SPAR RECADV-ra vált

RECADV

Több mint egy átvételi igazolás. A RECADV (átvételi elismerés) lerövidíti az információ útját, minimalizálja a számlázási eltéréseket és csökkenti a személyi ráfordításokat a raktárban, az eladási pontokon és a könyvelésen is. A SPAR Ausztria már felismerte ezeket az előnyöket saját és szállítói érdekében is. Daniel Schuster a SPAR Ausztria munkatársa (E-kereskedelem & B2B-Projektek Központi Beszerzési Osztály) az alábbi interjúban mesél ehhez kapcsolódó tapasztalatiról:

1.) A SPAR Ausztria nemrég vezette be a RECADV üzentek használatát. Miért?

Egyrészt RECADV az áruátvételi igazolásáegyre gyakrabban előírt formája az EU-ban. Másrészt azt reméljük, hogy a RECADV bevezetésével csökkenteni tudjuk a számlázási különbségeket.

2.) Ki profitál a leginkább a RECADV bevezetésből a cégben?

A RECADV bevezetéséből mindenki profitál, akit a mennyiségi és számlázási eltérések eddig érintettek. Munkatársainknak az eladási pontokon, illetve a raktárakban nem kell többé a mennyiségi eltéréseket jelenteniük. A beszerzésen és a könyvelésen pedig jelentősen, akár a nullára is lecsökkenhet a számlázási eltérésekből adódó többletmunka mennyisége a RECADV bevezetésével.

3.) Milyen előnyöket kínál a RECADV a szállítók számára?

A SPAR a hozzá beérkező áru mennyiségéről közvetlenül az áruátvétel után visszaigazolást küld a szállítóknak. Ezáltal az információ és a termék mozgása időben nagyon közel esik egymáshoz. Egy másik nagy előny a szállítók számára, hogy a számlákat szintén közvetlenül azután állítjuk ki, ahogy az árut átvettük, ami csökkenti a reklamációk és a további a számla módosításainak (javítások, jóváírások) szükségességét.

4.) Kíván az átállás valamilyen ráfordítást a szállítók részéről?

Néhány szállítónál esetleg a számlázás időpontját kell csak az új folyamathoz igazítani. Aki meg tudja várni, hogy az átvételi elismerés RECADV formájában megérkezzen, annak semmiféle jóváírást nem kell utólagosan kiállítania. Azoknak a szállítóinknak, akik már bevezették, vagy tervezik az INVOIC üzenet bevezetését, sokkal könnyebb dolguk van. Az ő folyamataik sokkal rövidebb feldolgozási időt biztosítanak, mint azoké, akik a számlákat kinyomtatják, és postai úton továbbítják.

5.) Milyen segítséget biztosít a szállítóknak a SPAR az átállás során?

A SPAR minden egyes szállítójával leteszteli a folyamatot, aki a jövőben RECADV üzenet formájában szeretne átvételi elismerést kapni.

6.) Vannak egyéb célcsoportok is, akik a RECADV bevezetéséből profitálnak?

Minél több résztvevője van a szállítási folyamatnak, annál több fél profitál a RECADV bevezetéséből. Középtávon ezek például a logisztikai szolgáltatók is lehetnek. A célunk az, hogy az információ átadás idejét a szerződéses beszállítóink és a könyvelés felé lecsökkentsük, és hogy a RECADV üzenetet közvetlenül nekik küldjük el.

7.) Hogyan fogja a SPAR a RECADV bevezetését a szállítók között népszerűsíteni?

Minden szállítónknak felajánljuk a RECADV bevezetését, akár használnak más EDI üzenetet, akár hagyományos módon kapják tőlünk az átvételi elismerést. A következő lépésben külön felvesszük kapcsolatot, azokkal a szállítókkal, akiknél jellemzően gyakran lépnek fel a eltérések.

RECADV – Átvételi elismerés

A RECADV (Átvételi elismerés üzenet) egy olyan EANCOM üzenet, amely az áru átvételének az igazolására szolgál. Az üzenet mindig egy adott szállítmányhoz kapcsolódik, és részletes információkat tartalmaz a mennyiségbeli eltérésekről, az elveszett termékekről, a lopásokról és a károkról is.

Előnyök a szállítók számára:

  • Visszaigazolás a szállítmány megérkezéséről, átvételéről
  • A hibás számlázásokat korrigáló jóváírások kiiktatása

Előnyök a kereskedők számára:

  • Kevesebb hiba a számlázásban
  • A szállítmány adatai már a rendszerben vannak

EDITEL Partnerhálózat