+ 36 / 23 / 504 – 845
MŰSZAKI TÁMOGATÁS -849
EDI TANÁCSADÁS -847

A kiürült raktárkészletek elkerülése

Lássa meg a fát az OSA (On-Shelf Availability) adatrengetegében, és kerülje el a kiürült raktárkészleteket

Egy valamiért az emberek különösen hálásak voltak a koronakrízis alatt: ez az élelmiszerek és más fontos, mindennapi termékek folyamatos ellátása. A polcokon lévő termékek elérhetősége alapvető fogyasztói igénynek tekinthető. Ezért még inkább fontossá vált a raktárkészletek folyamatos elemzése és optimalizálása. Ideális esetben az összes érintett partnernek, például a beszállítóknak és a kiskereskedőknek, együtt kell működniük az üres polcok elkerülése érdekében. Itt jön be a képbe az elektronikus adatcsere.

Az EDITEL CZ már régóta része az ECR „Benchmarking and OSA” munkacsoportjának. Az „OSA Barométer Projekt” célja a kiskereskedelmi üzletek termék-elérhetőségének elemzése volt.

A projekt sikeres befejezését követően az ECR munkacsoport jelenleg az „ECR OSA Monitor” elnevezésű pilot projektet készíti elő az EDITEL CZ-vel és a REPORTING.CZ-vel karöltve. Ennek az utánkövető projektnek az a célja, hogy megtalálja a módját, hogy hogyan lehetne a leltárkészlet jelentések (INVRPT – Inventory Report) alapján elemezni az adatokat. A kihívás elsősorban az olyan egyszerű mutatók meghatározása volt, amelyek felhasználhatók a logisztika, az értékesítés, a marketing és a pénzügy területén. Vagy más szavakkal: hatalmas mennyiségű adatot egyszerű grafikonokká vagy üzenetekké alakítani, úgy, hogy a részletek vagy az összefüggések felismerhetővé váljanak, és végül biztosítani a termékek folyamatos rendelkezésre állását.

Az elektronikus készletnyilvántartás sok információval szolgál, beleértve a raktáron lévő áruk állapotát, az árukészletek értékesítését, a raktárba történő bevételezést és az áruk mozgását. Az INVRPT naponta frissített információkat tartalmaz egy adott beszállító összes termékéről a GTIN-re (globális termékazonosítóra) támaszkodva. A jelentéseket minden üzletből és raktárból elküldik.

Az EDITEL CZ és a REPORTING.CZ által létrehozott közös megoldás ezeket az adatokat naponta összegyűjti. Az üzleti intelligenciarendszer ezen adatokra támaszkodva mutatókat készít, beleértve az áruértékesítést, a kapott árut, valamint az valós idő szerint rendezhető készletet vagy készlethiányt.

Számos oka lehet annak, hogy egy adott termék nem érhető el a polcokon, és ebből számos következtetés levonható. A korai fellépéshez szükséges eszközök már minden érdekelt vállalkozás rendelkezésére állnak, még akkor is, ha nem vesznek részt az „ECR OSA Monitor” kísérleti projektben.

OSA Barométer Projekt

 „Az OSA (On-Shelf Availability) definíciója, hogy egy termék a vásárlók számára elérhető, azon a helyen, ahol azt elvárják, és akkor, amikor meg akarják vásárolni, míg az OOS (Out-of-Stock) leírást olyan helyzetekre használják, amikor a fogyasztók nem találják meg a terméket a polcon, amikor meg akarják azt vásárolni.” – ez az ECR közösség által megadott meghatározás e két kifejezésre.

Az OSA Barométer Projekt keretében negyedévente 14 napig tartó átfogó áruház ellenőrzéseket tartottak. Vizsgálták az üzletekben elérhető összes termék és kiválasztott termékkategóriák elérhetőségét. Ezek az eredmények szolgáltak a kutatás alapjául.

iStockphoto copyright Vera Petrunina

Kérjük, aktiválja a cookie-kat a böngésző beállításaiban, hogy a weboldal teljes tartalmát el tudja érni.
Jelenleg elavult böngészőt használ, mely biztonsági hiányosságokhoz és csökkentett felhasználói élményhez vezethet.
Hogyan frissítheti egyszerűen böngészőjét.